KLASA: 400-02/23-01/1 URBROJ: 2170-52-01/6-23-2a
listopad 2023.
Na temelju članka 5. Odluke o osnivanju Javne ustanove „Priroda“ („Službene novine“ broj 42/13 i 40/20) i članka 12. Statuta Javne ustanove „Priroda“ (KLASA: 023-01/20-01/01; URBROJ: 2170-52-01/1-20-70 od 9. prosinca 2020.), Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja donosi godišnji Financijski plan Javne ustanove
„Priroda“ (u daljnjem tekstu: Ustanova).
Financijski plan Ustanove za 2024. s projekcijama za 2025. i 2026. sadrži sredstva osigurana iz Proračuna Primorsko-goranske županije, izvora vlastitih prihoda, iz izvora donacija te iz izvora pomoći kojima se sufinanciraju aktivnosti i EU projekti.
FINANCIJSKI PLAN ZA 2024. S PROJEKCIJAMA ZA 2025. i 2026. se sastoji od Općeg i Posebnog dijela kako stoji u obrazloženju u nastavku. Opći dio čine Sažetak računa prihoda i rashoda, Sažetak Računa financiranja te Preneseni višak ili manjak i Višegodišnji plan uravnoteženja. Prihodi i primici te rashodi i izdaci se iskazuju tablično prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima dok se samo rashodi tablično prikazuju prema funkcijskoj klasifikaciji. Preneseni višak se tablično iskazuje prema izvorima i ekonomskoj klasifikaciji. U sklopu Općeg dijela dostavlja se obrazloženje za prihode i primitke te rashode i izdatke te preneseni višak. Posebni dio materijala čini tablični prikaz rashoda i izdataka koji se raspoređuju prema programskoj, ekonomskoj klasifikaciji te izvorima financiranja. Obrazloženje Posebnog dijela financijskog plana sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja i godišnjeg plana rada. Slijedom navedenog, članovima Upravnog vijeća predlaže se sadržaj kako slijedi u nastavku materijala:
A Sažetak računa prihoda i rashoda – tablični prikaz
B Sažetak računa financiranja – tablični prikaz
C Preneseni višak ili manjak – tablični prikaz
D Višegodišnji plan uravnoteženja – tablični prikaz
A Račun prihoda i primitaka te i rashoda i izdataka prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima (prihodi i rashodi poslovanja) – tablični prikaz
B Račun financiranja prema ekonomskoj klasifikaciji – tablični prikaz
B Račun financiranja prema izvorima financiranja – tablični prikaz
C Preneseni višak ili preneseni manjak po ekonomskoj klasifikaciji i izvorima – tablični prikaz
Obrazloženje prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Obrazloženje za preneseni višak
Rashodi i izdaci raspoređeni prema programskoj, ekonomskoj klasifikaciji te izvorima financiranja
Obrazloženje Posebnog dijela
U nastavku materijala se daje sažetak Financijskog plana za 2024. (A,B,C i D) s uključenim viškom, računom financiranja i s projekcijama za 2025. i 2026.
EUR
Izvršenje 2022.* | Plan 2023. | Proračun za 2024. | Projekcija proračuna za 2025. | Projekcija proračuna za 2026. | |
PRIHODI UKUPNO | 708.577,49 | 704.657,03 | 773.702,63 | 697.100,00 | 723.000,00 |
6 PRIHODI POSLOVANJA | 708.577,49 | 704.657,03 | 773.702,63 | 697.100,00 | 723.000,00 |
7 PRIHODI OD PRODAJE NEFINANCIJSKE IMOVINE | |||||
RASHODI UKUPNO | 721.441,92 | 812.270,00 | 910.100,00 | 697.100,00 | 723.000,00 |
3 RASHODI POSLOVANJA | 609.690,55 | 665.518,16 | 685.726,51 | 637.509,14 | 676.788,00 |
4 RASHODI ZA NABAVU NEFINANCIJSKE IMOVINE | 111.751,37 | 146.751,84 | 224.373,49 | 59.590,86 | 46.212,00 |
RAZLIKA - VIŠAK / MANJAK | -12.864,43 | -107.612,97 | -136.397,37 | 0,00 | 0,00 |
Izvršenje 2022.* | Plan 2023. | Proračun za 2024. | Projekcija proračuna za 2025. | Projekcija proračuna za 2026. | |
8 PRIMICI OD FINANCIJSKE IMOVINE I ZADUŽIVANJA | |||||
5 IZDACI ZA FINANCIJSKU IMOVINU I OTPLATE ZAJMOVA | |||||
NETO FINANCIRANJE | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
VIŠAK / MANJAK + NETO FINANCIRANJE | -12.864,43 | -107.612,97 | -136.397,37 | 0,00 | 0,00 |
Izvršenje 2022.* | Plan 2023. | Proračun za 2024. | Projekcija proračuna za 2025. | Projekcija proračuna za 2026. | |
PRIJENOS VIŠKA / MANJKA IZ PRETHODNE(IH) GODINE | 120.477,40 | 107.612,97 | 136.397,37 | 0,00 | 0,00 |
PRIJENOS VIŠKA / MANJKA U SLJEDEĆE RAZDOBLJE | 107.612,97 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
VIŠAK / MANJAK + NETO FINANCIRANJE + PRIJENOS VIŠKA / MANJKA IZ PRETHODNE(IH) GODINE - PRIJENOS VIŠKA / MANJKA U SLJEDEĆE RAZDOBLJE | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Izvršenje 2022.* | Plan 2023. | Proračun za 2024. | Projekcija proračuna za 2025. | Projekcija proračuna za 2026. | |
PRIJENOS VIŠKA / MANJKA IZ PRETHODNE(IH) GODINE | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
VIŠAK / MANJAK IZ PRETHODNE(IH) GODINE KOJI ĆE SE RASPOREDITI / POKRITI | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
VIŠAK / MANJAK TEKUĆE GODINE | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
PRIJENOS VIŠKA / MANJKA U SLJEDEĆE RAZDOBLJE | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
* Napomena: Iznosi u stupcima Izvršenje 2022. preračunavaju se iz kuna u eure prema fiksnom tečaju konverzije (1 EUR=7,53450 kuna) i po pravilima za
preračunavanje i zaokruživanje.
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
A. RAČUN PRIHODA I RASHODA | |||||||||
6 Prihodi poslovanja | 708.577,49 | 704.657,03 | 99,45 | 773.702,63 | 109,80 | 697.100,00 | 90,10 | 723.000,00 | 103,72 |
63 Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 122.047,36 | 20.620,00 | 16,90 | 11.100,00 | 53,83 | 11.000,00 | 99,10 | 11.000,00 | 100,00 |
Izvor: 52 Pomoći - proračunski korisnici | 122.047,36 | 20.620,00 | 16,90 | 11.100,00 | 53,83 | 11.000,00 | 99,10 | 11.000,00 | 100,00 |
64 Prihodi od imovine | 32.049,59 | 22.541,70 | 70,33 | 30.590,38 | 135,71 | 30.642,75 | 100,17 | 30.642,75 | 100,00 |
Izvor: 32 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 32.049,59 | 22.541,70 | 70,33 | 30.590,38 | 135,71 | 30.642,75 | 100,17 | 30.642,75 | 100,00 |
66 Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija te povrati po protestiranim jamstvima | 52.286,51 | 125.212,20 | 239,47 | 63.157,25 | 50,44 | 68.202,25 | 107,99 | 71.357,25 | 104,63 |
Izvor: 32 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 51.200,98 | 51.780,00 | 101,13 | 62.157,25 | 120,04 | 67.202,25 | 108,12 | 70.257,25 | 104,55 |
Izvor: 62 Donacije - proračunski korisnici | 1.085,53 | 73.432,20 | 6.764,64 | 1.000,00 | 1,36 | 1.000,00 | 100,00 | 1.100,00 | 110,00 |
67 Prihodi iz nadležnog proračuna i od HZZO-a temeljem ugovornih obveza | 502.194,03 | 536.283,13 | 106,70 | 668.855,00 | 124,65 | 587.255,00 | 87,80 | 610.000,00 | 103,87 |
Izvor: 11 Opći prihodi i primici | 502.194,03 | 527.000,00 | 104,90 | 668.855,00 | 126,92 | 587.255,00 | 87,80 | 610.000,00 | 103,87 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 18 Prenesena sredstva - opći prihodi i primici | 9.283,13 | ||||||||
SVEUKUPNO PRIHODI | 708.577,49 | 704.657,03 | 99,45 | 773.702,63 | 109,80 | 697.100,00 | 90,10 | 723.000,00 | 103,72 |
3 Rashodi poslovanja | 609.690,58 | 665.518,16 | 109,16 | 685.726,51 | 103,04 | 637.509,14 | 92,97 | 676.788,00 | 106,16 |
31 Rashodi za zaposlene | 327.701,23 | 349.794,90 | 106,74 | 345.947,14 | 98,90 | 368.098,14 | 106,40 | 370.084,00 | 100,54 |
Izvor: 11 Opći prihodi i primici | 318.288,84 | 310.377,88 | 97,51 | 342.447,14 | 110,33 | 368.098,14 | 107,49 | 343.284,00 | 93,26 |
Izvor: 32 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 23.783,12 | 2.000,00 | 8,41 | 26.800,00 | |||||
Izvor: 38 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 1.500,00 | ||||||||
Izvor: 52 Pomoći - proračunski korisnici | 9.412,39 | 6.000,00 | 63,75 | ||||||
Izvor: 62 Donacije - proračunski korisnici | 9.633,90 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 281.504,62 | 314.924,26 | 111,87 | 338.680,37 | 107,54 | 268.361,00 | 79,24 | 305.554,00 | 113,86 |
Izvor: 11 Opći prihodi i primici | 171.047,24 | 175.950,00 | 102,87 | 214.663,86 | 122,00 | 203.575,00 | 94,83 | 220.454,00 | 108,29 |
Izvor: 18 Prenesena sredstva - opći prihodi i primici | 9.283,13 | ||||||||
Izvor: 32 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 42.031,53 | 30.283,78 | 72,05 | 44.000,00 | 145,29 | 52.866,00 | 120,15 | 73.000,00 | 138,08 |
Izvor: 38 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 41.404,33 | 47.209,83 | 114,02 | 50.944,00 | 107,91 | ||||
Izvor: 52 Pomoći - proračunski korisnici | 12.438,00 | 12.987,00 | 104,41 | 10.100,00 | 77,77 | 10.920,00 | 108,12 | 11.000,00 | 100,73 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 58 Prenesena sredstva - pomoći | 12.372,77 | 6.514,26 | 52,65 | 6.750,00 | 103,62 | ||||
Izvor: 62 Donacije - proračunski korisnici | 159,27 | 31.770,00 | 19.947,26 | 1.000,00 | 3,15 | 1.000,00 | 100,00 | 1.100,00 | 110,00 |
Izvor: 68 Prenesena sredstva - donacije | 2.051,48 | 926,26 | 45,15 | 11.222,51 | 1.211,59 | ||||
34 Financijski rashodi | 484,73 | 799,00 | 164,83 | 1.099,00 | 137,55 | 1.050,00 | 95,54 | 1.150,00 | 109,52 |
Izvor: 11 Opći prihodi i primici | 484,73 | 799,00 | 164,83 | 1.099,00 | 137,55 | 1.050,00 | 95,54 | 1.150,00 | 109,52 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 111.751,37 | 146.751,84 | 131,32 | 224.373,49 | 152,89 | 59.590,86 | 26,56 | 46.212,00 | 77,55 |
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 63.991,06 | 69.252,74 | 108,22 | 180.920,00 | 261,24 | 56.690,86 | 31,33 | 44.170,00 | 77,91 |
Izvor: 11 Opći prihodi i primici | 833,23 | 31.275,12 | 3.753,48 | 100.420,00 | 321,08 | 12.411,86 | 12,36 | 44.170,00 | 355,87 |
Izvor: 32 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 6.844,00 | 41.269,14 | 603,00 | 44.279,00 | 107,29 | ||||
Izvor: 38 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 14.819,52 | 7.497,62 | 50,59 | 39.230,86 | 523,24 | ||||
Izvor: 52 Pomoći - proračunski korisnici | 47.928,24 | ||||||||
Izvor: 58 Prenesena sredstva - pomoći | 410,07 | 6.636,00 | 1.618,26 | ||||||
Izvor: 62 Donacije - proračunski korisnici | 17.000,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 47.760,31 | 77.499,10 | 162,27 | 43.453,49 | 56,07 | 2.900,00 | 6,67 | 2.042,00 | 70,41 |
Izvor: 11 Opći prihodi i primici | 11.540,04 | 8.598,00 | 74,51 | 10.225,00 | 118,92 | 2.120,00 | 20,73 | 942,00 | 44,43 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 32 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 4.539,12 | 13.410,80 | 295,45 | 5.478,49 | 40,85 | 700,00 | 12,78 | 1.100,00 | 157,14 |
Izvor: 38 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 9.940,05 | 38.298,00 | 385,29 | ||||||
Izvor: 52 Pomoći - proračunski korisnici | 21.741,10 | 1.633,00 | 7,51 | 1.000,00 | 61,24 | 80,00 | 8,00 | ||
Izvor: 58 Prenesena sredstva - pomoći | 531,00 | 6.750,00 | 1.271,19 | ||||||
Izvor: 62 Donacije - proračunski korisnici | 15.028,30 | ||||||||
Izvor: 68 Prenesena sredstva - donacije | 20.000,00 | ||||||||
SVEUKUPNO RASHODI | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024 / 2023 | Projekcija 2025. | 2025 / 2024 | Projekcija 2026. | 2026 / 2025 |
SVEUKUPNO | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
RKP br.: 42258 JAVNA USTANOVA PRIRODA | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
Funk. klas: 05 ZAŠTITA OKOLIŠA | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
055 IstraŽivanje i razvoj: Zaštita okoliša | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
Razred | Skupina | Naziv | Izvršenje 2022. | Plan 2023. | Plan za 2024. | Projekcija za 2025. | Projekcija za 2026. |
PRIMICI UKUPNO | |||||||
8 | Primici od financijske imovine i zaduživanja | ||||||
84 | Primici od zaduživanja | ||||||
IZDACI UKUPNO | |||||||
5 | Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | ||||||
54 | Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova |
Brojčana oznaka i naziv | Izvršenje 2022. | Plan 2023. | Plan za 2024. | Projekcija za 2025. | Projekcija za 2026. |
PRIMICI UKUPNO | |||||
8 Namjenski primici od zaduživanja | |||||
81 Namjenski primici od zaduživanja | |||||
IZDACI UKUPNO | |||||
1 Opći prihodi i primici | |||||
11 Opći prihodi i primici | |||||
3 Vlastiti prihodi | |||||
31 Vlastiti prihodi |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Plan 2023. / Ostvarenje 2022. | Plan 2024. |
9 vlastiti izvori | 107.612,97 | 107.612,97 | 86,43 | 136.397,37 |
92 Rezultat poslovanja | 107.612,97 | 107.612,97 | 86,43 | 136.397,37 |
Izvor 38 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi | 93.005,45 | 93.005,45 | 91.674,86 | |
Izvor 58 Prenesena sredstva pomoći | 13.681,26 | 13.681,26 | 13.500,00 | |
Izvor 68 -Prenesena sredstva donacije | 926,26 | 926,26 | 31.222,51 |
Rashodi za zaposlene (ek.kl. 31) su u 2024. planirani u iznosu od 345.947,14 eura što je gotovo na razini 2023., u 2025. 368.098,14 eura i u 2026. 370.084,00 eura. Manje povećanje u trogodišnjem razdoblju proizlazi iz povećanja materijalnih prava zaposlenika. Rashodi za zaposlene su pretežito financirani proračunskim sredstvima, dijelom iz vlastitih prihoda te dijelom su sufinancirani iz EU projekata.
Materijalni rashodi (ek.kl. 32) se za 2024. planiraju u iznosu od 338.680,37 eura, 268.361,00 eura za 2025. te 305.554,00 eura za 2026. Manje povećanje materijalnih rashoda u 2024. u odnosu na 2023. pretežito se odnosi na rast potrošačkih cijena te realizaciju rashoda za provedbu EU projekta „LIFE SUPport“ kao i ostalih programskih aktivnosti. U projekcijskim godinama su manji rashodi ove skupine sukladno planiranim aktivnostima.
Financijski rashodi (ek.kl. 34) planirani su na razini 1.099,00 eura u 2024. te nema većih odstupanja na prethodnu godinu te na projekcije u 2025. i 2026.
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine (ek. kl. 41) planiraju se za 2024. u iznosu od 180.920,00 eura, a za 2025. u iznosu od 56.690,86 eura te 44.170,00 eura u 2026. Značajnije povećanje ove vrste rashoda u 2024. u odnosu na 2023. proizlazi iz infrastrukturnih ulaganja u zaštićenom području Vražjeg prolaza te realizaciji EU projekta „LIFE SUPport“.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne godine (ek.kl. 42) u 2024. iznose 43.453,49,00 eura, a za projekcijsku 2025. iznosi 2.900,00 eura, dok za 2026. iznose 2.042,00 eura. Smanjenje ove vrste rashoda u 2024. u odnosu na 2023. pa i u projekcijskim godinama proizlazi iz završetka realizacije pojedinih EU projekata. (Tablica - A Račun prihoda i primitaka te rashoda i izdataka prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima (prihodi i rashodi poslovanja).
Uravnoteženje Financijskog plana za 2024. se postiže prijenosom viška iz prethodne godine s obzirom da su planirani prihodi i primici manji od planiranih rashoda i izdataka. Tako je u 2024. planiran prijenos 136.397,37 eura, čime je Financijski plan uravnotežen. (Tablica C – preneseni višak)
Posebni dio uključuje rashode i izdatke Ustanove u Financijskom planu gdje su oni raspoređeni po programskoj i ekonomskoj klasifikaciji te izvorima financiranja s uključenim prenesenim viškom.
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
SVEUKUPNO RASHODI I IZDACI | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
RKP br.: 42258 JAVNA USTANOVA PRIRODA | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
Program: 3301 Upravljanje zaštićenim dijelovima prirode i ekološkom mrežom Primorsko-goranske županije | 721.441,95 | 812.270,00 | 112,59 | 910.100,00 | 112,04 | 697.100,00 | 76,60 | 723.000,00 | 103,72 |
A 330101 Administracija i upravljanje | 418.217,98 | 423.900,00 | 101,36 | 464.000,00 | 109,46 | 499.300,00 | 107,61 | 503.800,00 | 100,90 |
Izvor: 111 Porezni i ostali prihodi | 401.802,00 | 382.622,88 | 95,23 | 437.500,00 | 114,34 | 468.980,00 | 107,20 | 439.400,00 | 93,69 |
3 Rashodi poslovanja | 401.304,55 | 381.537,88 | 95,07 | 435.815,00 | 114,23 | 467.890,00 | 107,36 | 438.310,00 | 93,68 |
31 Rashodi za zaposlene | 316.627,83 | 287.182,88 | 90,70 | 334.021,75 | 116,31 | 366.098,14 | 109,60 | 335.984,00 | 91,77 |
32 Materijalni rashodi | 84.191,99 | 93.556,00 | 111,12 | 100.694,25 | 107,63 | 100.741,86 | 100,05 | 101.176,00 | 100,43 |
34 Financijski rashodi | 484,73 | 799,00 | 164,83 | 1.099,00 | 137,55 | 1.050,00 | 95,54 | 1.150,00 | 109,52 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 497,45 | 1.085,00 | 218,11 | 1.685,00 | 155,30 | 1.090,00 | 64,69 | 1.090,00 | 100,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 464,53 | 420,00 | 90,41 | 420,00 | 100,00 | 420,00 | 100,00 | 420,00 | 100,00 |
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 32,92 | 665,00 | 2.020,05 | 1.265,00 | 190,23 | 670,00 | 52,96 | 670,00 | 100,00 |
Izvor: 321 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 8.182,36 | 35.277,12 | 431,14 | 19.917,00 | 56,46 | 30.320,00 | 152,23 | 64.400,00 | 212,40 |
3 Rashodi poslovanja | 8.182,36 | 35.277,12 | 431,14 | 19.917,00 | 56,46 | 30.320,00 | 152,23 | 64.400,00 | 212,40 |
31 Rashodi za zaposlene | 23.783,12 | 26.800,00 | |||||||
32 Materijalni rashodi | 8.182,36 | 11.494,00 | 140,47 | 19.917,00 | 173,28 | 30.320,00 | 152,23 | 37.600,00 | 124,01 |
Izvor: 383 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 8.233,62 | 6.000,00 | 72,87 | 6.583,00 | 109,72 | ||||
3 Rashodi poslovanja | 1.151,37 | 6.000,00 | 521,12 | 6.583,00 | 109,72 | ||||
31 Rashodi za zaposlene | 1.500,00 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 1.151,37 | 6.000,00 | 521,12 | 5.083,00 | 84,72 | ||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 7.082,25 | ||||||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 7.082,25 | ||||||||
A 330103 Utvrđivanje, praćenje stanja i održivo korištenje vrijednih dijelova prirode | 88.843,01 | 187.670,00 | 211,24 | 300.100,00 | 159,91 | 75.500,00 | 25,16 | 142.500,00 | 188,74 |
Izvor: 111 Porezni i ostali prihodi | 54.207,70 | 84.847,12 | 156,52 | 176.280,00 | 207,76 | 49.950,00 | 28,34 | 134.900,00 | 270,07 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
3 Rashodi poslovanja | 49.429,68 | 48.418,00 | 97,95 | 76.280,00 | 157,54 | 49.950,00 | 65,48 | 91.150,00 | 182,48 |
32 Materijalni rashodi | 49.429,68 | 48.418,00 | 97,95 | 76.280,00 | 157,54 | 49.950,00 | 65,48 | 91.150,00 | 182,48 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 4.778,02 | 36.429,12 | 762,43 | 100.000,00 | 274,51 | 43.750,00 | |||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 29.528,12 | 100.000,00 | 338,66 | 43.750,00 | |||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 4.778,02 | 6.901,00 | 144,43 | ||||||
Izvor: 181 Prenesena sredstva - opći prihodi i primici | 9.283,13 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 9.283,13 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 9.283,13 | ||||||||
Izvor: 321 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 18.380,63 | 24.563,13 | 133,64 | 48.739,14 | 198,42 | 25.550,00 | 52,42 | 7.600,00 | 29,75 |
3 Rashodi poslovanja | 16.854,32 | 11.348,13 | 67,33 | 7.470,00 | 65,83 | 16.311,00 | 218,35 | 7.600,00 | 46,59 |
32 Materijalni rashodi | 16.854,32 | 11.348,13 | 67,33 | 7.470,00 | 65,83 | 16.311,00 | 218,35 | 7.600,00 | 46,59 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.526,31 | 13.215,00 | 865,81 | 41.269,14 | 312,29 | 9.239,00 | 22,39 | ||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 6.844,00 | 41.269,14 | 603,00 | 9.239,00 | 22,39 | ||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 1.526,31 | 6.371,00 | 417,41 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 383 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 15.763,61 | 68.976,62 | 437,57 | 75.080,86 | 108,85 | ||||
3 Rashodi poslovanja | 10.203,41 | 23.181,00 | 227,19 | 35.850,00 | 154,65 | ||||
32 Materijalni rashodi | 10.203,41 | 23.181,00 | 227,19 | 35.850,00 | 154,65 | ||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 5.560,20 | 45.795,62 | 823,63 | 39.230,86 | 85,67 | ||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 7.497,62 | 39.230,86 | 523,24 | ||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 5.560,20 | 38.298,00 | 688,79 | ||||||
Izvor: 521 Pomoći - proračunski korisnici | 491,07 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 491,07 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 491,07 | ||||||||
K 330104 Centar za posjetitelje i oporavilište za bjeloglave supove Beli | 29.952,39 | 31.450,00 | 105,00 | 24.600,00 | 78,22 | 19.500,00 | 79,27 | 21.900,00 | 112,31 |
Izvor: 111 Porezni i ostali prihodi | 9.327,78 | 14.180,00 | 152,02 | 15.600,00 | 110,01 | 10.030,00 | 64,29 | 12.300,00 | 122,63 |
3 Rashodi poslovanja | 9.327,78 | 14.180,00 | 152,02 | 12.251,00 | 86,40 | 10.030,00 | 81,87 | 12.300,00 | 122,63 |
32 Materijalni rashodi | 9.327,78 | 14.180,00 | 152,02 | 12.251,00 | 86,40 | 10.030,00 | 81,87 | 12.300,00 | 122,63 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 3.349,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 3.349,00 | ||||||||
Izvor: 321 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 12.273,26 | 3.454,48 | 28,15 | 3.686,00 | 106,70 | 3.870,00 | 104,99 | 3.800,00 | 98,19 |
3 Rashodi poslovanja | 9.817,89 | 3.454,48 | 35,19 | 1.835,00 | 53,12 | 3.870,00 | 210,90 | 3.800,00 | 98,19 |
32 Materijalni rashodi | 9.817,89 | 3.454,48 | 35,19 | 1.835,00 | 53,12 | 3.870,00 | 210,90 | 3.800,00 | 98,19 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 2.455,37 | 1.851,00 | |||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 2.455,37 | 1.851,00 | |||||||
Izvor: 383 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 4.844,27 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 4.844,27 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 4.844,27 | ||||||||
Izvor: 521 Pomoći - proračunski korisnici | 1.751,67 | 5.176,00 | 295,49 | 5.314,00 | 102,67 | 5.600,00 | 105,38 | 5.800,00 | 103,57 |
3 Rashodi poslovanja | 1.751,67 | 5.176,00 | 295,49 | 4.314,00 | 83,35 | 5.600,00 | 129,81 | 5.800,00 | 103,57 |
32 Materijalni rashodi | 1.751,67 | 5.176,00 | 295,49 | 4.314,00 | 83,35 | 5.600,00 | 129,81 | 5.800,00 | 103,57 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.000,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 1.000,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 582 Prenesena sredstva - pomoći - proračunski korisnici | 1.061,77 | 7.045,26 | 663,54 | ||||||
3 Rashodi poslovanja | 1.061,77 | 6.514,26 | 613,53 | ||||||
32 Materijalni rashodi | 1.061,77 | 6.514,26 | 613,53 | ||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 531,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 531,00 | ||||||||
Izvor: 621 Donacije - proračunski korisnici | 159,27 | 668,00 | 419,41 | ||||||
3 Rashodi poslovanja | 159,27 | 668,00 | 419,41 | ||||||
32 Materijalni rashodi | 159,27 | 668,00 | 419,41 | ||||||
Izvor: 682 Prenesena sredstva - donacije - proračunski korisnici | 534,37 | 926,26 | 173,34 | ||||||
3 Rashodi poslovanja | 534,37 | 926,26 | 173,34 | ||||||
32 Materijalni rashodi | 534,37 | 926,26 | 173,34 | ||||||
K 330105 Centar za posjetitelje "Velike zvijeri" | 22.811,97 | 44.270,00 | 194,06 | 37.300,00 | 84,26 | 14.300,00 | 38,34 | 14.900,00 | 104,20 |
Izvor: 111 Porezni i ostali prihodi | 10.036,81 | 13.350,00 | 133,01 | 16.800,00 | 125,84 | 12.240,00 | 72,86 | 12.400,00 | 101,31 |
3 Rashodi poslovanja | 10.036,81 | 13.350,00 | 133,01 | 14.150,00 | 105,99 | 12.240,00 | 86,50 | 12.400,00 | 101,31 |
32 Materijalni rashodi | 10.036,81 | 13.350,00 | 133,01 | 14.150,00 | 105,99 | 12.240,00 | 86,50 | 12.400,00 | 101,31 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 2.650,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 2.650,00 | ||||||||
Izvor: 321 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 4.633,94 | 8.891,17 | 191,87 | 10.489,00 | 117,97 | 2.060,00 | 19,64 | 2.500,00 | 121,36 |
3 Rashodi poslovanja | 4.076,50 | 3.979,17 | 97,61 | 10.489,00 | 263,60 | 1.360,00 | 12,97 | 1.400,00 | 102,94 |
32 Materijalni rashodi | 4.076,50 | 3.979,17 | 97,61 | 10.489,00 | 263,60 | 1.360,00 | 12,97 | 1.400,00 | 102,94 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 557,44 | 4.912,00 | 881,17 | 700,00 | 1.100,00 | 157,14 | |||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 557,44 | 4.912,00 | 881,17 | 700,00 | 1.100,00 | 157,14 | |||
Izvor: 383 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 8.141,22 | 18.028,83 | 221,45 | 10.011,00 | 55,53 | ||||
3 Rashodi poslovanja | 8.141,22 | 18.028,83 | 221,45 | 10.011,00 | 55,53 | ||||
32 Materijalni rashodi | 8.141,22 | 18.028,83 | 221,45 | 10.011,00 | 55,53 | ||||
Izvor: 621 Donacije - proračunski korisnici | 4.000,00 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 4.000,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 4.000,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
K 330107 Unapređenje i povećanje kapaciteta oporavilišta za bjeloglave supove u Centru za posjetitelje Beli | 161.616,60 | 20.200,00 | 12,50 | 11.000,00 | 54,46 | 10.000,00 | 90,91 | 9.000,00 | 90,00 |
Izvor: 111 Porezni i ostali prihodi | 15.254,42 | 3.570,00 | 23,40 | 2.725,00 | 76,33 | 2.595,00 | 95,23 | 2.700,00 | 104,05 |
3 Rashodi poslovanja | 15.254,42 | 1.911,00 | 12,53 | 2.464,00 | 128,94 | 2.495,00 | 101,26 | 2.428,00 | 97,31 |
31 Rashodi za zaposlene | 1.661,01 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 13.593,41 | 1.911,00 | 14,06 | 2.464,00 | 128,94 | 2.495,00 | 101,26 | 2.428,00 | 97,31 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.659,00 | 261,00 | 15,73 | 100,00 | 38,31 | 272,00 | 272,00 | ||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 1.327,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 332,00 | 261,00 | 78,61 | 100,00 | 38,31 | 272,00 | 272,00 | ||
Izvor: 116 Predfinanciranje EU projekata | 11.565,37 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 4.467,57 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 4.467,57 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 7.097,80 | ||||||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 368,70 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 6.729,10 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 321 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 3.100,46 | 8,00 | 0,26 | 1.489,00 | 18.612,50 | 1.005,00 | 67,49 | ||
3 Rashodi poslovanja | 3.100,46 | 8,00 | 0,26 | 1.489,00 | 18.612,50 | 1.005,00 | 67,49 | ||
32 Materijalni rashodi | 3.100,46 | 8,00 | 0,26 | 1.489,00 | 18.612,50 | 1.005,00 | 67,49 | ||
Izvor: 383 Prenesena sredstva - vlastiti prihodi proračunskih korisnika | 29.181,18 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 17.064,06 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 17.064,06 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 12.117,12 | ||||||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 7.737,27 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 4.379,85 | ||||||||
Izvor: 521 Pomoći - proračunski korisnici | 1.342,06 | 5.444,00 | 405,65 | 5.786,00 | 106,28 | 5.400,00 | 93,33 | 5.200,00 | 96,30 |
3 Rashodi poslovanja | 1.342,06 | 5.311,00 | 395,73 | 5.786,00 | 108,94 | 5.320,00 | 91,95 | 5.200,00 | 97,74 |
32 Materijalni rashodi | 1.342,06 | 5.311,00 | 395,73 | 5.786,00 | 108,94 | 5.320,00 | 91,95 | 5.200,00 | 97,74 |
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 133,00 | 80,00 | |||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 133,00 | 80,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
Izvor: 525 Pomoći za provođenje EU projekata - proračunski korisnici | 87.934,93 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 18.265,59 | ||||||||
31 Rashodi za zaposlene | 9.412,39 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 8.853,20 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 69.669,34 | ||||||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 47.928,24 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 21.741,10 | ||||||||
Izvor: 582 Prenesena sredstva - pomoći - proračunski korisnici | 11.721,07 | 6.636,00 | 56,62 | ||||||
3 Rashodi poslovanja | 11.311,00 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 11.311,00 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 410,07 | 6.636,00 | 1.618,26 | ||||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 410,07 | 6.636,00 | 1.618,26 | ||||||
Izvor: 621 Donacije - proračunski korisnici | 4.542,00 | 1.000,00 | 22,02 | 1.000,00 | 100,00 | 1.100,00 | 110,00 | ||
3 Rashodi poslovanja | 4.542,00 | 1.000,00 | 22,02 | 1.000,00 | 100,00 | 1.100,00 | 110,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
32 Materijalni rashodi | 4.542,00 | 1.000,00 | 22,02 | 1.000,00 | 100,00 | 1.100,00 | 110,00 | ||
Izvor: 682 Prenesena sredstva - donacije - proračunski korisnici | 1.517,11 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 1.517,11 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 1.517,11 | ||||||||
T 330108 Projekt LIFE SUPport - EU | 104.780,00 | 73.100,00 | 69,77 | 78.500,00 | 107,39 | 30.900,00 | 39,36 | ||
Izvor: 111 Porezni i ostali prihodi | 28.430,00 | 2.997,11 | 10,54 | 12.592,08 | 420,14 | 3.000,00 | 23,82 | ||
3 Rashodi poslovanja | 27.730,00 | 2.997,11 | 10,81 | 12.592,08 | 420,14 | 3.000,00 | 23,82 | ||
31 Rashodi za zaposlene | 23.195,00 | 2.000,00 | 8,62 | 2.000,00 | 100,00 | 2.000,00 | 100,00 | ||
32 Materijalni rashodi | 4.535,00 | 997,11 | 21,99 | 10.592,08 | 1.062,28 | 1.000,00 | 9,44 | ||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 700,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 700,00 | ||||||||
Izvor: 116 Predfinanciranje EU projekata | 16.952,89 | 30.867,92 | 182,08 | 5.300,00 | 17,17 | ||||
3 Rashodi poslovanja | 14.252,89 | 17.526,06 | 122,96 | 5.300,00 | 30,24 | ||||
31 Rashodi za zaposlene | 6.425,39 | 5.300,00 | |||||||
32 Materijalni rashodi | 7.827,50 | 17.526,06 | 223,90 | ||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 2.700,00 | 13.341,86 | 494,14 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 11.991,86 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 2.700,00 | 1.350,00 | 50,00 | ||||||
Izvor: 321 Vlastiti prihodi - proračunski korisnici | 2.127,80 | 8.427,49 | 396,07 | 35.040,00 | 415,78 | 22.600,00 | 64,50 | ||
3 Rashodi poslovanja | 4.800,00 | 22.600,00 | |||||||
31 Rashodi za zaposlene | 2.000,00 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 2.800,00 | 22.600,00 | |||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 2.127,80 | 3.627,49 | 170,48 | 35.040,00 | 965,96 | ||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 35.040,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 2.127,80 | 3.627,49 | 170,48 | ||||||
Izvor: 521 Pomoći - proračunski korisnici | 10.000,00 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 8.500,00 | ||||||||
31 Rashodi za zaposlene | 6.000,00 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 2.500,00 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.500,00 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 1.500,00 | ||||||||
Izvor: 582 Prenesena sredstva - pomoći - proračunski korisnici | 13.500,00 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 6.750,00 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 6.750,00 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 6.750,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 6.750,00 | ||||||||
Izvor: 621 Donacije - proračunski korisnici | 64.222,20 | ||||||||
3 Rashodi poslovanja | 36.193,90 | ||||||||
31 Rashodi za zaposlene | 9.633,90 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 26.560,00 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 28.028,30 | ||||||||
41 Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 17.000,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 11.028,30 | ||||||||
Izvor: 682 Prenesena sredstva - donacije - proračunski korisnici | 31.222,51 |
Oznaka | Ostvarenje 2022. | Plan 2023. | Indeks | Plan 2024. | 2024. / 2023. | Projekcija 2025. | 2025. / 2024. | Projekcija 2026. | 2026. / 2025. |
3 Rashodi poslovanja | 11.222,51 | ||||||||
32 Materijalni rashodi | 11.222,51 | ||||||||
4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 20.000,00 | ||||||||
42 Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 20.000,00 |
U Ustanovi je zaposleno jedanaest djelatnika, četiri u Uredu ravnatelja, šest u Stručnoj službi (od čega dva u Centru Velike zvijeri i dva u Centru Beli) te jedan djelatnik u Službi čuvara prirode.
R.br. | Naziv programa | 2024. | 2025. | 2026. |
1. | Upravljanje zaštićenim dijelovima prirode i ekološkom mreži Primorsko-goranske županije | 910.100,00 | 697.100,00 | 723.000,00 |
Ukupno program: | 910.100,00 | 697.100,00 | 723.000,00 |
Program se provodi kroz nekoliko ključnih aktivnosti:
Prikupljanje podataka utvrđivanjem i praćenjem stanja u prirodi
Poticanje održivog korištenja vrijednih dijelova prirode, edukacija i promocija
Priprema i/ili provedba dokumenata upravljanja
Skrb i mjere očuvanja strogo zaštićenih vrsta (s naglaskom na posljednju populaciju bjeloglavih supova u Republici Hrvatskoj)
Jačanje kapaciteta zaštite prirode uključivanjem u nacionalne i međunarodne projekte
Ključne aktivnosti provest će se na sljedeći način:
ISTRAŽIVANJA, INVENTARIZACIJA I MONITORING PRIRODNIH VRIJEDNOSTI, NATURA 2000 VRSTA I STANIŠTA
S ciljem povećanja znanja i dostupnosti podataka o prirodi, Ustanova planira samostalno i/ili u suradnji i ovisno o raspoloživosti vanjskih suradnika nastaviti provedbu istraživanja ciljanih NATURA 2000 vrsta i staništa ili ostalih strogo zaštićenih svojti. Planiraju se ornitološki monitorinzi/istraživanja kako slijedi: bjeloglavi sup, ćukavica, sova jastrebača. Od sisavaca prikupljati će se podatci o pojavnosti vuka i risa, od beskralježnjaka obuhvaćen je monitoring jezerskog regoča i bilježenje pojavnosti strogo zaštićenih kornjaša, a od ciljnih staništa povremene mediteranske lokve (područje Fruge). U moru, slijedi nastavak aktivnosti utvrđivanja i praćenja stanja plemenite periske na Kvarneru te istraživanja Rječine u cilju održivog upravljanja slivom. Ostala istraživanja i obilasci tijekom godine provodit će se prema potrebi, a s naglaskom na inventarizaciju invazivnih biljnih i životinjskih vrsta.
GEOGRAFSKO-INFORMACIJSKI SUSTAV O PRIRODNIM VRIJEDNOSTIMA ŽUPANIJE
Postojeći informacijski sustav nadopunjavat će se te će se katalogizirati podaci koji se na godišnjoj razini prikupljaju kroz prirodoslovna istraživanja, monitoringe, nadzore, rad oporavilišta i hranilišta za bjeloglave supove.
OBILASCI I NADZOR ZAŠTIĆENIH PODRUČJA I DIJELA EKOLOŠKE MREŽE NATURA 2000 Ustanova će u skladu s raspoloživim kapacitetima, financijskim sredstvima i zatečenim stanjem na terenu provoditi obilaske i nadzor ekološke mreže, zaštićenih područja, uključujući i novu zakonsku obvezu nadzora nad pomorskim dobrom u zaštićenim područjima. Ova aktivnost provodit će se samostalno i/ili u suradnji Državnim inspektoratom, policijskim upravama, Lučkom kapetanijom Rijeka te ostalim zainteresiranim subjektima.
AKTIVNOSTI ODRŽAVANJA POVOLJNOG STANJA ZAŠTIĆENIH PODRUČJA I DIJELA EKOLOŠKE MREŽE NATURA 2000
Aktivnosti održavanja u povoljnom stanju kako zaštićenih područja tako i ekološke mreže veže se većinom uz provedbu Planova upravljanja zaštićenim područjima i ekološkom mrežom koje je Ustanova donijela za Gorski kotar, otok Krk i otok Rab, a realizacija istih uklapa se u provedbu Godišnjeg programa zaštite, održavanja, očuvanja i korištenja zaštićenih područja sukladno prioritetima, financijskom i kadrovskom okviru Ustanove.
ULAGANJA U INFRASTRUKTURU SA CILJEM TURISTIČKE VALORIZACIJE ZAŠTIĆENIH PODRUČJA I DIJELA EKOLOŠKE MREŽE NATURA 2000
Ustanova će vršiti radove na održavanju i obnovi infrastrukture u zaštićenim područjima, a posebno je prioritetna i hitna obnova devastirane infrastrukture od bujičnih poplava i odrona u ZK Vražji prolaz i Zeleni vir. Osim toga, u ZK Kamačnik izvršit će se uređenje završnog dijela staze prema izvoru Kamačnik. Planira se redovna obnova dijela didaktičkih elemenata na edukativnoj Stazi medvjeda u Brodu na Kupi. Izradit će se potrebna dokumentacija o potrebi zamjene „panik“ rasvjete u špiljama Vrelo i Lokvarka te po potrebi izvršiti njihova zamjena. Unaprijedit će se sustav signalizacije i interpretacije u PŠ Golubinjak izradom audio vodiča kao i unaprijediti praćenje posjetitelja u dijelu zaštićenih područja putem implementacije sistema automatskih brojača.
CENTAR ZA POSJETITELJE „VELIKE ZVIJERI“
U 2024. provodit će se redovne aktivnosti u Centru: prihvat i rad s posjetiteljima i vođenje grupa, osmišljavanje i provođenje edukativnih aktivnosti i radionica, prigodno će se obilježiti Međunarodni dan risa i pripremiti te tiskati novi promotivni letak. Provodit će se obvezno izvještavanje o ostvarenju pokazatelja planiranih u okviru EU projekta Centar za posjetitelje o velikim zvijerima“ koji se sufinancirao iz Strukturnih i investicijskih fondova u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.- 2020., mjere 6.c2.2. Promicanje održivog korištenja prirodne baštine.
NADZOR NAD OBAVLJANJEM GOSPODARSKIH DJELATNOSTI U ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA Tijekom 2024. provodit će se nadzor nad korištenjem zaštićenih područja i speleoloških objekata u kojima je Ustanova dodijelila koncesijska odobrenja za prihvat i vođenje posjetitelja. Osim toga, Ustanova će
tijekom godine provoditi i postupke davanja odnosno obnove koncesijskih odobrenja (jednokratna i višegodišnja) za obavljanje djelatnosti u zaštićenim područjima i speleološkim objektima s kojima upravlja. Osim navedenog, Ustanova je dužna donijeti i petogodišnji Plan upravljanja pomorskim dobrom unutar zaštićenih dijelova prirode, kojim se propisuju i aktivnosti davanja dozvola na pomorskom dobru.
PRIPREMA PUBLIKACIJA O PRIRODNIM VRIJEDNOSTIMA
U 2024. planira se dizajn, grafička priprema i tisak promotivnog letka za potrebe Centra za posjetitelje
„Velike zvijeri“.
PROMICANJE ZAŠTITE PRIRODE
U cilju podizanja svijesti lokalnog stanovništva i posjetitelja te promocije vrijedne prirodne baštine, Ustanova će nastaviti s obilježavanjem prigodnih dana: Dana planeta Zemlje, Međunarodnog dana biološke raznolikosti, Međunarodnog dana strvinara te Međunarodnog dana planina. U skladu s mogućnostima nastavit će se s objavljivanjem stručnih tekstova te sudjelovanjem na kongresima i konferencijama iz područja zaštite prirode.
SURADNJA S NEVLADINIM ORGANIZACIJAMA I OBRAZOVNIM INSTITUCIJAMA
U skladu s mogućnostima i interesima dionika, nastavit će se suradnja s nevladinim organizacijama i obrazovnim institucijama. Ustanova će navedene subjekte uključiti u provedbu svojih aktivnosti u segmentu organizacije raznih manifestacija, radionica, predavanja i slično.
INFORMIRANJE JAVNOSTI O AKTIVNOSTIMA USTANOVE (održavanje web stranica)
Ustanova će sve zanimljivosti i informacije vezane uz rad i provedene aktivnosti kontinuirano objavljivati na internetskim stranicama Javne ustanove „Priroda“, Centra za posjetitelje i oporavilišta za bjeloglave supove Beli te Centra za posjetitelje „Velike zvijeri“.
PROVEDBA PLANOVA UPRAVLJANJA ZA ZAŠTIĆENA PODRUČJA I EKOLOŠKU MREŽU
U proteklom razdoblju, kroz projekt „Razvoj okvira za upravljanje ekološkom mrežom Natura 2000“, izrađeni su planovi upravljanja za zaštićena područja i područja ekološke mreže na Krku i Rabu te u Gorskom kotaru. Tijekom 2024. provodit će se aktivnosti iz navedenih planova upravljanja sukladno prioritetima te financijskim i kadrovskim kapacitetima Ustanove. U cilju osiguravanja financiranja provedbe prioritetnih aktivnosti iz planova upravljanja, Ustanova je prijavila na natječaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost financiranje izrade projektne dokumentacije za razradu projekta radnog naziva
„Unapređenje upravljanja i stanja očuvanosti ciljnih stanišnih tipova i uz njih vezanih ciljnih vrsta unutar područja ekološke mreže u Primorsko-goranskoj županiji“.
PRIPREMA STRUČNIH OBRAZLOŽENJA ZA POKRETANJE NOVIH POSTUPKA PROGLAŠENJA ILI UKIDANJE ZAŠTITE NAD ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA TE USKLAĐENJE I VERIFIKACIJA GRANICA ZAŠTIĆENIH PODRUČJA
Obzirom na obvezu nadzora nad pomorskim dobrom temeljem novog Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama („Narodne novine“ broj 83/23), u cilju utvrđivanja istog u zaštićenim područjima, Ustanova će surađivati s jedinicama lokalne samouprave i nadležnim županijskim službama, ukoliko bude potrebe za točnim utvrđivanjem granica. Planira se označavanje vidljivim oznakama na terenu posebnog šumskog rezervata Debela lipa-Velika rebar kod Lokava, kao vrijednog područja s elementima sekundarne prašume.
SUDJELOVANJE U POSTUPCIMA UTVRĐIVANJA I PROVOĐENJA MJERA ZAŠTITE PRIRODE U ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I EKOLOŠKOJ MREŽI NATURA 2000
Ustanova će sudjelovati u davanju stručnog mišljenja u postupcima ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu i utvrđivanja mjera zaštite prirode u zaštićenim područjima te područjima ekološke mreže Natura 2000. Sukladno zaprimljenim zahtjevima, nastavit će i s davanjem mišljenja i dostavom zahtjeva na prostorno-plansku dokumentaciju i ostale razvojne dokumente koji će se pripremati na regionalnoj ili lokalnim razinama.
CENTAR ZA POSJETITELJE BELI I OPORAVILIŠTE ZA BJELOGLAVE SUPOVE BELI
Osim redovnih aktivnosti rada Centra na prihvatu i edukaciji posjetitelja, nastavit će se s monitoringom broja gnijezdećih parova bjeloglavih supova na svim kvarnerskim otocima, provest će se prstenovanje dijela mladih supova u gnijezdima te nastaviti suradnja s veterinarskim institucijama i ostalim znanstvenim, stručnim, nacionalnim i internacionalnim dionicima koji se bave zaštitom ptica strvinara. U Oporavilištu za bjeloglave supove odvijat će se aktivnosti spašavanja, te skrbi o jedinkama na oporavku. Pratit će se uzrok mortaliteta ptica putem patomorfoloških i toksikoloških analiza obavljenih od strane stručnih institucija.
Nastavit će se kontinuirano s aktivnostima rada hranilišta za supove na izdvojenoj lokaciji na otoku Cresu osiguravanjem redovne dobave, dovoza i odlaganja hrane na istom. Također će se nastaviti suradnja s lokalnim stanovništvom (OPG-i) te poljoprivrednim zadrugama vezano uz nabavku strvina za hranjenje supova kako na oporavku tako i na hranilištu.
Tijekom 2024. nastavit će se provedba EU projekta „LIFE SUPport“ koji je odobren iz Program LIFE. Neke od aktivnosti koje Ustanova planira realizirati tijekom godine su osiguranje adekvatnih količina hrane za hranilište kojim Ustanova upravlja, smanjenje utjecaja uznemiravanja tijekom gniježđenja kroz uspostavljeni sustav video nadzora na otoku Plavniku, uspostava video nadzora na hranilištu, izrada dokumentacije te montaža letnice na hranilištu (za buduću primjenu tzv. „soft-release“ metode povratka u prirodu oporavljenih supova), sudjelovanje u edukcijama te mnoge druge. U suradnji s Udrugom BIOM, nastavit će se razvoj i provedba volonterskih programa u Centru.
Radit će se na unaprjeđenju sadržaja samog postava o supovima, a početkom rujna održati manifestacija
„Dan otvorenih vrata“ u okviru obilježavanja Međunarodnog dana strvinara.
NADOGRADNJA SUSTAVA UPRAVLJANJA ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I EKOLOŠKOM MREŽOM NATURA 2000
Ustanova će tijekom godine kao vodeći, projektni ili pridruženi partner sudjelovati u provođenju projekata sufinanciranih sredstvima EU ili iz nacionalnih izvora. U nastavku se navode projekti čija se realizacija očekuje u 2024.
Naziv projekta: „Securing a future for Griffon Vultures in Croatia – LIFE SUPport“ Financiranje: 60% Program LIFE
Nositelj: Udruga BIOM
Vrijednost projekta za Ustanovu: 356.791,50 € Status: odobren
Trajanje projekta iznosi 5 godina. Opći cilj projekta je unaprijediti uvjete za gniježđenje i preživljavanje zadnje preostale populacije bjeloglavog supa u Hrvatskoj, koja se nalazi na Kvarnerskim otocima. Najvažnije prijetnje koje se pokušavaju riješiti kroz ovaj projekt su uznemiravanje tijekom gniježđenja, nedostatak hrane, trovanje i elektrokucija. Tijekom 2024. planirane su aktivnosti osiguranja sredstava i adekvatnih količina hrane za hranilište kojim Ustanova upravlja, smanjenja utjecaja uznemiravanja tijekom gniježđenja kroz uspostavljeni sustav video nadzora na otoku Plavniku, uspostava video nadzora na hranilištu, izrada dokumentacije te montaža“soft-release“ letnice na hranilištu, sudjelovanje u edukcijama te mnoge druge.
Naziv projekta: Izrada projektne dokumentacije za projekt „Obnova postojeće posjetiteljske infrastrukture u značajnom krajobrazu Kamačnik i značajnom krajobrazu Vražji prolaz i Zeleni vir“
Financiranje: 80% Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Nositelj: Ustanova
Vrijednost projekta za Ustanovu: 37.660,10 € Status: u provedbi
Ustanova je tijekom 2023. izradila projektnu dokumentaciju za obnovu postojeće posjetiteljske infrastrukture u značajnom krajobrazu Kamačnik i značajnom krajobrazu Vražji prolaz i Zeleni vir. Tijekom 2024. provodit će se administrativne aktivnosti izvještavanja te se očekuje ostvarenje prihoda vezano uz realizirane aktivnosti. Izradom projektne dokumentacije osigurani su potrebni preduvjeti za obnovu postojeće posjetiteljske infrastrukture u srednjoročnom razdoblju, čime će se u konačnici doprinijeti očuvanju biološke i krajobrazne raznolikosti, povećanju privlačnosti i oblikovanju kapaciteta te unapređenju turističkog potencijala u oba značajna krajobraza.
Naziv projekta: Izrada projektne dokumentacije za razradu projekta radnog naziva „Unapređenje upravljanja i stanja očuvanosti ciljnih stanišnih tipova i uz njih vezanih ciljnih vrsta unutar područja ekološke mreže u Primorsko-goranskoj županiji“
Financiranje: 100% Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Nositelj: Ustanova
Vrijednost projekta za Ustanovu: 33.125,00 € Status: prijavljen
Ustanova je prijavila prijedlog financiranja izrade projektne dokumentacije na natječaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. U slučaju odobrenja projekta, Fond će financirati Ustanovi detaljnu razradu budućeg projektnog prijedloga te izradu prijavnih obrazaca i ostale tražene dokumentacije, kao i stručne i tehničke specifikacije za projekt koji će Ustanova imati mogućnost prijaviti u idućim godinama za provedbu i financiranje iz Programa Konkurentnost i kohezija, specifični cilj 2. vii. Projekt je prijavljen s ciljem osiguravanja sredstava i drugih preduvjeta za sufinanciranje provedbe prioritetnih aktivnosti iz usvojenih planova upravljanja ekološkom mrežom Natura 2000.
„Priroda“ („Službene novine“ broj 42/13 i 40/20) i Statut Javne ustanove „Priroda“ (KLASA: 023-01/20-01/01; URBROJ: 2170-52-01/1-20-70 od 9. prosinca 2020.). Predviđene aktivnosti Ustanove u skladu su s Planom razvoja Primorsko-goranske županije za razdoblje 2022.-2027. („Službene novine“ broj 27/21) (Prioritet 3. Zelena tranzicija temeljena na održivom upravljanju i korištenju vlastitih resursa, Posebni cilj 3.1. Pametan i održiv pristup upravljanju prostorom i prirodnim resursima, Mjera 3.1.3. Održivo i učinkovito upravljanje prirodom, posebice vrijednim dijelovima prirode i ekološkom mrežom), Prostornim planom Primorsko-goranske županije („Službene novine“ broj 32/13 i 07/17), I. Izmjenama i dopunama Prostornog plana Primorsko- goranske županije („Službene novine“ broj 41/18), II. Izmjenama i dopunama Prostornog plana Primorsko- goranske županije („Službene novine“ broj 18/22), III. Izmjenama i dopunama Prostornog plana Primorsko- goranske županije („Službene novine“ broj 35/23), smjernicama za zaštitu i upravljanje zaštićenim područjima koje je Ustanova izradila u proteklim godinama te kriterijima za utvrđivanje prioriteta u provođenju mjera zaštite, održavanja, očuvanja, promicanja i korištenja zaštićenim područja u Primorsko-goranskoj županiji.
R.br. | Naziv aktivnosti / projekta | 2024. | 2025. | 2026. |
1. | Upravljanje zaštićenim dijelovima prirode i ekološkom mreži Primorsko-goranske županije | 910.100,00 | 697.100,00 | 723.000,00 |
1.1. | Administracija i upravljanje | 464.000,00 | 499.300,00 | 503.800,00 |
1.2. | Utvrđivanje, praćenje stanja i održivo korištenje vrijednih dijelova prirode | 300.100,00 | 75.500,00 | 142.500,00 |
1.3. | Centar za posjetitelje i oporavilište za bjeloglave supove Beli | 24.600,00 | 19.500,00 | 21.900,00 |
1.4. | Centar za posjetitelje „Velike zvijeri“ | 37.300,00 | 14.300,00 | 14.900,00 |
1.5. | Unapređenje i povećanje kapaciteta oporavilišta za bjeloglave supove u Centru za posjetitelje Beli | 11.000,00 | 10.000,00 | 9.000,00 |
1.6. | Projekt LIFE SUPport | 73.100,00 | 78.500,00 | 30.900,00 |
Ukupno program: | 910.100,00 | 697.100,00 | 723.000,00 |
„Administracija i upravljanje“ radi povećanja cijena roba i usluga na tržištu. Najveće odstupanje u odnosu na lanjsku projekciju za 2024. bilježi se u sklopu aktivnosti „Utvrđivanje, praćenje stanja i održivo korištenje vrijednih dijelova prirode“ s obzirom na nužnost radova obnove nevremenom uništene posjetiteljske infrastrukture u Zaštićenom krajobrazu Vražji prolaz i Zeleni vir temeljem procijenjenih troškova po projektnoj dokumentaciji. Realizacija navedenog rashoda je planirana u 2023., no ista nije provedena radi kašnjenja izrade projektne dokumentacije iz objektivnih okolnosti (dugotrajnog snježnog pokrivača i nemogućnosti geodetske izmjere). U ostalim aktivnostima (1.3.;1.4.;1,5.;1.6.). nisu zabilježena veća odstupanja u odnosu projekcijsku 2024. već su rashodi planirani prema stvarnim potrebama i dinamici.
Pokazatelj uspješnosti | Definicija | Jedinica | Polazna vrijednost | Ciljana vrijednost 2024. | Ciljana vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. |
Broj provedenih istraživanja i/ili monitoringa na području Primorsko-goranske županije | Provedbom istraživanja se ostvaruje bolja učinkovitost upravljanja prirodnim vrijednostima. Provedbom monitoringa prati se stanje Natura 2000 vrsta i staništa. | Broj | 15 | 13 | 13 | 13 |
Broj ulaganja u obnovu postojeće ili novu infrastrukturu zaštićenih područja ili područja ekološke mreže Natura 2000 | U cilju unapređenja odmora, razonode i izobrazbe posjetitelja, postavljati informativne tabele, trasirati i održavati staze te uređivati turističku infrastrukturu | Broj | 6 | 4 | 5 | 5 |
Broj terenskih obilazaka u svrhu praćenja stanja i provedbe neposrednog nadzora u zaštićenim područjima i područjima ekološke mreže Natura 2000 | Redovitim obilascima nadzirati prirodne vrijednosti u cilju sprječavanja štetnih zahvata i poremećaja u prirodi. | Broj | 50 | 50 | 50 | 50 |
Na temelju pokazatelja uspješnosti, učinaka i rezultata koji su navedeni u prethodnoj tablici u nastavku se detaljnije obrazlažu ciljevi, rezultati i učinci koji se žele ostvariti po svakom pokazatelju/aktivnosti, i to kako slijedi:
Broj provedenih istraživanja i/ili monitoringa na području Primorsko-goranske županije – ovim je aktivnostima cilj osigurati provedbu prirodoslovnih istraživanja te dobivanje recentnih podataka o
određenim prirodnim vrijednostima na području Županije. Konačni cilj jest povećana razina inventarizirane prirodne baštine na području Županije. Recentni prirodoslovni podaci osnova su na kojima se temelji upravljanje prirodoslovnim vrijednostima, izrada temeljnih dokumenata, održivo korištenje i propisivanje mjera zaštite prirode, turistička valorizacija te informiranje javnosti i promocija prirodnih vrijednosti. Kako zbog velikog broja vrijednih staništa i vrsta na području Županije nije moguće provoditi prirodoslovna istraživanja svih sastavnica prirodne baštine, istraživanja koja se provode na godišnjoj razini definiraju se temeljem Direktiva o staništima i pticama Europske unije i utvrđenih kriterija za utvrđivanje prioriteta u provođenju mjera zaštite, održavanja, očuvanja, promicanja i korištenja zaštićenim područja u Primorsko-goranskoj županiji. Aktivnostima monitoringa cilj je praćenje stanja Natura 2000 vrsta i staništa kako bi se u konačnici povećao broj Natura 2000 vrsta i staništa obuhvaćenih monitoringom. Kao i kod provedbe prirodoslovnih istraživanja za redovitu provedbu monitoringa je karakteristično da osigurava efikasno upravljanje vrstama i/ili staništima, kvalitetnu osnovu za izradu dokumenata upravljanja, održivo korištenje i propisivanje mjera zaštite prirode, turističku valorizaciju te informiranje javnosti i promociju prirodnih vrijednosti. Redovita provedba monitoringa i izvješćivanje nadležnog Ministarstva o praćenju stanja prirode također je i zakonom propisana obveza županija i ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode. Kako zbog velikog broja vrijednih staništa i vrsta na području Županije nije moguće provoditi monitoring svih Natura 2000 staništa i vrsta, monitorinzi koji se provode na godišnjoj razini definiraju se temeljem Direktiva o staništima i pticama Europske unije, preporuka nadležnog Ministarstva i utvrđenih kriterija za utvrđivanje prioriteta u provođenju mjera zaštite, održavanja, očuvanja, promicanja i korištenja zaštićenim područja u Primorsko-goranskoj županiji.
Broj ulaganja u obnovu postojeće ili novu infrastrukturu zaštićenih područja ili područja ekološke mreže Natura 2000 – cilj je ove aktivnosti na temeljima raznolike i bogate prirodne baštine stvoriti preduvjete za održivi razvoj raznovrsnih i specifičnih edukativnih, turističkih i sportsko-rekreativnih aktivnosti u i oko zaštićenih područja te u dijelovima ekološke mreže Natura 2000. Osim toga, ovom se aktivnosti omogućava ulaganje u postojeću infrastrukturu i podizanje razine sigurnosti posjetitelja, poglavito u područjima u kojima je turistička infrastruktura postavljena u prirodno atraktivnim, ali opasnostima izloženim područjima (zbog nepredvidivih prirodnih pojava i nepogoda – odroni stijena i slično).
Broj terenskih obilazaka u svrhu praćenja stanja i provedbe neposrednog nadzora u zaštićenim područjima i područjima ekološke mreže Natura 2000 – redovitim obilascima cilj je nadzirati prirodne vrijednosti i smanjiti negativne posljedice štetnih zahvata te doprinijeti pravovremenom uočavanju poremećaja u prirodi.
Ravnatelj Marko Modrić, dipl.ing., v.r.
Prilozi:
Prilog 1: Prijedlog odluke o donošenju Financijskog plana za 2024. s projekcijama za 2025. i 2026. godinu